H. Itsutsu-no-kata


Itsutsu-no-kata viit vormi tuntakse ainult arvu järgi. (Professor Kano suri enne kui jõudis neile nimed anda.) Need vormid ei ole mõeldud ainult maksimaalse tõhususe printsiibi näitlikustamiseks, vaid on ka universumi liikumisi esitavad. Viienda vormi lõpetamisel naased sa lähteasendisse, kummardate teine-teisele ja siis joseki suunas.

I VORM

1-2. Seisa kaaslasega 3,5 meetrisel vahemaal vastakuti. Sina, tori, pead joseki poolt vaadatuna olema paremal pool. Pöörduge ja kummarduge josekile, seejärel teine-teisele.

3-6. Lähene aeglaselt kaaslasele ayumi ashi’ga, alustades vasaku jalaga, tõstes samal ajal kui kõnnid paremat peopesa. Jätka liikumist ettepoole kerge nurga alla vasakule kuni sinu parem jalg peaaegu puudutab teda, seejärel aseta enda pihk õrnalt tema rindkerele, pöial külje suunas.

7-8. Tee vasaku jalaga samm ette ja lükka teda parema käe pöidla-poolse küljega tahapoole, nii et ta teeb vasaku jalaga väikese sammu tagasi. Nüüd astu parema jalaga samm ette ja rõhu väikese sõrme- poolse küljega. Ta peab parema jalaga tagasi astuma.

9. Jätka väikeste sammudega edasiliikumist, surudes järgemööda kord pöidla poole, kord väikese sõrme-poolse küljega, samm-sammult pikendades astumist. Võimetuna end koos sinuga püsti hoida, kaotab kaaslane tasakaalu. Selle hetke saabudes astu parema jalaga ette ja lükka tugevalt parema käega.

10-11. Ta kukub otse taha, lajatab mõlema käega matile, seejärel tõuseb kohe istesse jalad laiali.

II VORM

12-14. Sinu kaaslane tõuseb aeglaselt paremale põlvele ja hoiab paremat kätt piha kohal, sõrmed otse ette suunatud. Seejärel ta tõuseb ja teeb parema jalaga väljaaste nagu torkaks sind parema käega.

15. Astu parema jalaga tagasi, pööra enda keha vasakule ja haara vasaku käega tema paremast randmest, pöial allpool. Aseta enda parem käsi tema käelabale seestpoolt ja tõmba ta tasakaalust välja tema paremasse esinurka.

16. Samal ajal kui tõmbad, kukuta end vasakule põlvele ja heida teda uki-otoshiga.

17. Ta kukub kaares sinu vasakust küljest mööda ja langeb seljale.

18. Ta tõuseb aeglaselt istukile.

III VORM

19-20. Sinu kaaslane tõuseb vasakule põlvele, seejärel sina ja tema tõusete püsti, kergitades samal ajal käed külgedele.

21-24. Tiirelge teine-teise ümber vasakule aina väiksemate ja väiksemate ringidega  nagu hiina fööniksitega.

25. Kui sa jõuad keskele, peate te sattuma vastakuti. Laske kätel ristuda, vasakud käed pealpool.

26-29. Jätka pöörlemist vasakule, kogumaks kiirust, seejärel libista parem jalg vastase paremast jalast mööda ja kukuta end seljale. Samal ajal kui kukud tõmba vasaku käega kaares allapoole ja lükka paremaga üles ja üle. Sinu kaaslane lendab üle sinu keha.

30. Pärast seda kui ta langenud matile, ta tõuseb jalgadele, kuna sina lebad käed-jalad harali väljasirutatud.

IV VORM

See vorm on mõeldud esitamaks tõusuvete liikumist, mil see voolab sisse ja välja, pillutades asju kaldale.

31. Tõuse aeglaselt ja pööra end kaaslase poole, kes on seljaga sinu poole. Astu vasaku jalaga taha ja pööra keha vasakule.

32-33. Kiiguta käsi taha vasakule justkui heites võrku ja kummardu natuke ettepoole, seejärel jookseb kaaslase suunas ja kiigutab käsi ettepoole.

34. Jookse temast mööda ja seisatu parem jalg tema vasaku jala ees.

35-36. Olles tõstnud käed kõrgele ette, siruta need külgedele välja. Langeta aeglaselt enda vasak käsi ja hoia seda enda vöö kohal vasakul küljel. Samal ajal too parem käsi alla õla kõrgusele, seejärel astu sedavõrd tagasi, et viia käsi kontakti kaaslase rindkerega. Nüüd tee parema jalaga samm tagasi ja lükka teda käega tagasi.

37. Sinu kaaslane teeb mõned väikesed sammud taha, püüdes taastada tasakaalu.

38. Astudes omakorda tagasi hoia survet tema rindkerel, seejärel kukuta end vasakule põlvele.

39-41. Ta kukub nagu puuront tahapoole.

V VORM

42. Seiske vastandnurkades seljad teine-teise poole.

43. Sinu ja sinu kaaslane astute paremate jalgadega ettepoole ja tõstad käed külgedele nagu hiina fööniksid.

44-46. Teljelge vasakul jalal kuni olete vastakuti ja seejärel jooksete teine-teise suunas.

47-50. Just enne kui põrkute kokku, heida jalad kaaslase jalgade ette ja kukuta enda küljele.

51-53. Ta liigub üle sinu, teeb rullumise ette ja tõuseb püsti.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: