Insomnia (18): Kolm Kristust (2020) ehk akuutne identiteediprobleem

Hollywoodis on pikemat aega produktsiooniprobleem. Film “Three Christs” pidi kinolinadele ilmuma juba 2017.aastal, ent alles koroonakriisi algul jaanuaris tegi esimese kinoetteaste. Filmijutustus kulgeb enam-vähem samas aegruumis (1959-1961) nagu adaptsiooni aluseks olnud poolteaduslik ülevaade pehme teraapia võimalustest paranoilistele skisofreenikutele The Three Christs of Ypsilanti (1964). Autor Milton Rokeach polnud siiski Harvardi psühhiaatriaprofessor vaid kõigest sotsiaalpsühholoog, kes huvitus persooni või isiksuspsühholoogiast. Kas veendumuste süsteemi on võimalik muuta ja kuidas muutus suhestub identsusega. See võiks olla omaette uurimisteema, miks Joseph Cassel it (58), kes oli haiglas olnud 20 aastat ja kiilas, Clyde Benson it (70), kes heale tervisele ja pikale kasvule vaatamata oli sinna sattunud 17 aastat varem, Leon Gabor it (38), kes oli 33.aastaselt hospidaliseeritud ja askeetliku hoiakuga kõneosav patsient, filmis just sellise välimuse ja väljamängimisplaani said. Miks teatraalses lavastuses kujutatakse meile ühte patsienti kääbuskasvu filosoofilise melomaanina, keda konkurent karistab lemmikplaadipurustamisega ja keegi pole kiilakas maailmaparandaja. Selles plaanis täidab Ypsilanti vaimuhaiglast vändatud lavastus, kus Ricard Gere mängib Kesk-Euroopa juutidest natside pärast vaeslapseks jäänud dr Alan Stone´i, klassikalist reeglit, sest filmi keskpaigas jõuavadki nn jeesused bändi tegemiseni. Teisisõnu hakkavad noodist laulma, mis annab märku heast haridusest ja intellektuaalsest erksusest, sest mõni Artur ei tea isegi mitu nooti on oktaavis. Raamatus nimetab end jumalapojaks, Jeesus Kristuseks, vaid Leon Gabor, kuna teised tutuvustavad end kodanikunimega ja muuhulgas jumalana, mis on siiski teoloogiliselt suur erinevus. Soomeugrilastel on jumala tulnud sellest samast keltide-druiidide Kuldsest Oksast ehk see võib olla ka jumalikke tempe tegev kangelane, mitte ainujumala Elukuninga reinkarnatsioon, mis igale savianumele elu sisse puhub. Miks see teoloogiliselt on peene eristuse koht – Genesises esimeses raamatus kasutatakse seda terminit mitmuses ehk mitte iga jumal jutumärkideta siinilmas ei pea olema Jeesus! Kui raamatus veereb tegevus üle kahe aasta, siis draamavorm lõbustab meid omanõudmistega. Bändiliidri eneseohverdus murrab ära haigla peapsühhiaatri karjääri – nii planeeritakse selle suitsiidi järel Peast vabanemist 6 kuu pärast, et mitte reeta skandaali sisu.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: