Sedelid (50): Eesti Roheline Telefoniõigus

Seal ei ole kümnekesi füüsilisi kallaletunge või töövõtjatele telefoniõigusega pealekäimist, mille pärast siinkirjutaja on nende halvim unenägu.

Rohkem kui tosin aastat tagasi, olin siis Tallinna Ülikooli juures filosoofiadoktorant, vajasin loomulikult tööelu jätkamist ja mingit töökohta. Filosoofias liigub samuti töökohti, ent mulle näib, et nende jaoks saavad soovituskirju eelkõige saksa ja vene okupatsioonivõimude poolt totalitaarsete vahenditega represseeritud akadeemilised homoseksuaalid.*

Eesti Roheliste Liikumine otsis ajalehe kaudu nn peadirektorit. Tegelikult oli see kontori majandusmehe, toruparajandaja ametikoht. Kes vahetab tarvidusel deformeerunud aknaid ja seisab hea ruumide kütte või värske õhu eest. Ma suhtlesin sellel ajal peamiselt aktivist Peep Mardistega, kellel peaks olema praegu bioloogiaalane doktorikraad. Vestlesin Tartus ja käisin ka Tallinnas end näitamas. Athena kino vastas oli toona söögikoht Tsink-Plekk-Pang, kus Mardiste ütles, et sõlmib minuga töölepingu.  Tõsi, ma jäin testimisel hätta lambist e-kirja kirjutamisega, mul on see probleem siiani kõigi eestikeelsete tekstidega, kui tolmuallergia hakkab segama.

Siiski lepingut ma ei saanud. Mardiste helistas mulle ja vabandas end välja. Talle oli keegi helistanud ja seletanud, et vaja on tööle võtta teine mees, kelle koht oli mujal kaotatud. Konkursiväliselt.

Nagu Mario Puzo romaani ekraniseeringus ehk muinasjutufilmis  “Risti-Isa”.

Kas kahju oli suur? Ma olin lihtsalt Tartus kontoris käinud ja Tallinnassse bussiga sõitnud, ei midagi enamat!

Töövestlusel Tartus küsiti muuhulgas roheliste mineku kohta poliitikasse. Ma ei soovitanud neil seda teha, inimesed saavad haiget. Nagu me teame, siis vahepeal tuli Marek Strandberg koos mitmete komsomolituttavatega kapist välja, oli valitud Riigikokku, seejärel paistsid eesti rohelised silma sisedemokraatia defitsiidi, pooldumise ja skandaalide poolest, kuivõrd Strandberg kohtles erakonda isikliku äriühinguna. Viimati künnist Riigikogu valimistel ületada ei suudetud ja Baden-Württembergi roheliste edulugu veel ootab Eestis oma Rohelist Messiast.

meeste-tantsupidu

Lisa kommentaar

